Hitta svar pÄ dina frÄgor!
Har du nÄgra frÄgor? Nedan kan du hitta svar pÄ de flesta frÄgorna.
GENERELLT
Om du har en rabattkod kan du ange den i kassan i fliken "Rabattkod". Om din rabattkod godkÀnds bör du ser avdraget direkt.
Rabattkoder gÀller endast för varor till fullt pris och kan inte kombineras med andra rabatter eller kampanjer om inget annat anges. De kan inte heller anvÀndas pÄ reavaror eller varor som inte Àr mÀrkta av Fyndladan. Om du har fortsatt problem med din kod kan du kontakta vÄr kundtjÀnst pÄ info@fyndladan.se
LÀngst ner i varje e-postmeddelande finns en knapp för att avsluta prenumeration. Klicka pÄ lÀnken och bekrÀfta att du vill avsluta prenumerationen. Vi kommer dock att sakna dig!
LEVERANS
I den rÄdande situationen med covid-19 vill vi dela en uppdatering med er. Det Àr osÀkra tider, men vi Àr sÀkra pÄ en sak: vÄra medarbetares och vÄra kunders hÀlsa och sÀkerhet kommer i första hand.
Vi gör allt vi kan för att sÀkerstÀlla att vÄra produkter och lokaler kontinuerligt saneras. Som team Àr vi mÄna om att hÄlla oss friska och vi vill gÀrna att Àven vÄra kunder att hÄlla sig friska.
Vi ber om ursÀkt för eventuella förseningar vad gÀller orderleverans. Produktion eller leverans kan pÄverkas av globala problem utom vÄr kontroll, och kan orsaka viss vÀntetid.
Om du har stavat fel eller fyllt i fel adress, svara helt enkelt pÄ din e-postbekrÀftelse och ge oss korrekt information. Meddela oss omedelbart via e-post pÄ info@fyndladan.se. Om adressen Àr fel kan vi korrigera detta inom 24 timmar.
TÀnk pÄ att om din bestÀllning redan har skickats kommer vi inte kunna skicka en ny till dig. DÄ Àr det bÀst att kontakta postombudet.
Vi tillhandahÄller spÄrning för varje bestÀllning. SpÄrning kommer att finnas tillgÀnglig nÀr din produkt har skickats. Om du av nÄgot skÀl inte fÄtt ett spÄrningsnummer kan du kontakta oss pÄ info@fyndladan.se om du behöver hjÀlp med att spÄra din bestÀllning
SÄ fort ditt paket har skickats kommer du fÄ ett e-postmeddelande som bekrÀftar försÀndelsen. I e-postmeddelandet fÄr du paketets spÄrningsnummer och en lÀnk dÀr du kan spÄra ditt paket.
Om du upplever problem ditt spÄrningsnummer eller paketleverans kan detta bero pÄ att spÄrningen inte har uppdaterats som det ska. Ibland tar det 1-4 dagar innan spÄrningsinformationen visas. I vissa sÀllsynta fall kan det hÀnda att spÄrningsinformationen inte uppdateras, men oroa dig inte! Du kommer ÀndÄ att fÄ din paket levererat. VÀnligen kontakta oss efter den berÀknade leveranstiden.
Vi beklagar att du inte har fÄtt ditt paket Àn. NÀr spÄrningsinformationen visar att paketet har levererats betyder det att det levererades till den leveransadress som du gav oss vid utcheckningen. LÀs igenom alternativen nedan eftersom det kan hjÀlpa dig att hitta ditt paket.
A. Dubbelkolla din leveransadress.
Vi rekommenderar att du dubbelkollar leveransadressen som du angav för att se till att den Àr korrekt. Kontrollera att husnumret eller lÀgenhetsnumret (om tillÀmpligt) Àr korrekta.
Du kan kontrollera den leveransadress som du gav oss vid utcheckningen genom titta pÄ orderbekrÀftelsen du fick nÀr du gjort bestÀllningen.
Observera att Fyndladan inte kan hÄllas ansvarig för fel levererade paket om vi har fÄtt en felaktig leveransadress. Kunderna Àr ansvariga för att se till att all information som lÀmnas till oss vid utcheckningen Àr korrekt. Om du tror att ditt paket har levererats till en felaktig adress, försök att komma i kontakt med de boende pÄ den adressen för att se om de kan ta emot paketet för dig.
I övrigt kan du hÄlla ett öga pÄ spÄrningsinformationen för att se om den uppdateras sÄ att paketet skickas tillbaka till avsÀndaren. Om sÄ Àr fallet kan du kontakta oss med ditt ordernummer sÄ skickar vi gÀrna ett nytt paket till den avsedda adressen.
B. Hör med dina personerna du bor med och dina grannar.
NÀr ett paket levereras, levererar de flesta fraktbolag det helt enkelt till den adress som anges pÄ försÀndelseetiketten, och inte nödvÀndigtvis till den angivna mottagaren. Kontrollera dÀrför med personer du bor med eftersom det finns en chans att nÄgon annan kan ha tagit emot paketet för din rÀkning.
Vi rekommenderar ocksÄ att du kollar med dina grannar för att se om nÄgon har tagit emot paketet Ät dig.
C. Kontrollera din brevlÄda och eventuella avlÀmningsplatser i nÀrheten av ditt hem.
I de flesta fall anger transportföretaget pÄ din spÄrningslÀnk var paketet levererades (brevlÄda, ytterdörr osv.). Vi rekommenderar dock fortfarande att du kontrollerar alla möjliga omrÄden dÀr paketet kan ha levererats för att utesluta de andra alternativen.
D. För företag - kontrollera med ansvarig respektive brevlÄda, eller om nÄgon i byggnaden har tagit emot paketet samt receptionen.
Om din leveransadress Àr till ett företag finns det en stor chans att paketet levererades nÄgonstans och/eller till nÄgon annan. kontrollera med ansvarig respektive brevlÄda, eller om nÄgon i byggnaden har tagit emot paketet samt receptionen.
E. Kontakta ditt lokala postombud.
Det finns en chans att ditt paket har hÄllits kvar pÄ ett av dina postombud i stÀllet, trots att spÄrningen visar att det Àr "Delivered" (levererat). Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala postombud för att frÄga om de hÄller kvar ditt paket. Se till att du kontaktar numret till just det postkontoret och inte till transportföretagets allmÀnna supportlinje.
F. VÀnta 24-48 timmar pÄ att paketet ska levereras.
I sÀllsynta fall kan det hÀnda att transportföretaget anger att paketet har levererats tidigare Àn vad det faktiskt har gjort. VÀnta 24-48 timmar pÄ att paketet ska levereras eller att transportören ska ge en ny uppdatering.
Om du har gjort allt ovanstÄende och fortfarande inte har fÄtt ditt paket, vÀnligen kontakta oss med ditt ordernummer sÄ hjÀlper vi dig gÀrna vidare.
Observera: Vi kan inte hÄllas ansvariga för paket dÀr spÄrningsinformationen visar att paketet har levererats till din bestÀllningsadress.
Om du tidigare har upplevt att paket har försvunnit eller stulits dÀr du bor, rekommenderar vi att du fÄr paketet levererat till en arbetsadress för att se till att du fÄr det pÄ ett sÀkert sÀtt.
Fyndladan ansvarar inte för förlorade eller stulna paket. Transportföretaget avgör i allmÀnhet om din bestÀllning kan lÀmnas pÄ en sÀker plats pÄ din leveransadress.
Om du bestÀller inom Sverige behöver du inte betala nÄgon tull eller andra avgifter.
Internationella kunder (utanför Sverige) Àr ansvariga för att betala alla tillÀmpliga tullar, skatter och andra avgifter som din lokala tullmyndighet anser lÀmpliga. Dessa avgifter betalas till din lokala transportör eller myndighet och samlas inte in av Fyndladan, och kan dÀrför inte Äterbetalas.
Efter att du har lagt en bestÀllning tar det vanligtvis mellan 1-3 arbetsdagar för oss att bearbeta din order. Leveranstiden tar mellan 10-15 arbetsdagar
Ja, sjÀlvklart! Du kan göra det genom att fylla i din adress som "faktureringsadress" och den adress du vill skicka din bestÀllning till som "leveransadress".
ORDER
GÄ till produktsidan och följ stegen:
Steg 1: Klicka pÄ knappen "LÀgg i varukorgen" pÄ de produkter du vill köpa sÄ lÀggs de till i din varukorg. Varukorgen öppnas med det totala beloppet som ska betalas och en knapp för att gÄ till kassan. Om varukorgen inte öppnades kan du klicka pÄ din varukorg i det övre högra hörnet av sidan sÄ visas den.
Steg 2: Nu kan du antingen "FortsÀtt handla" eller klicka pÄ knappen "Checka ut" för att fortsÀtta till kassan.
Steg 3: NÀr du klickar pÄ "Checka ut" kommer du att omdirigeras till kassasidan. DÀr kommer du att bli ombedd att fylla i alla uppgifter som begÀrs av dig pÄ formulÀret, inklusive leveransadress, faktureringsadress och ett betalningsalternativ.
Steg 4: NÀr bestÀllningen Àr gjord visas en bekrÀftelsesida med ett ordernummer. Vi skickar ocksÄ ett e-postmeddelande som bekrÀftar din bestÀllning inom nÄgon minut. Om du inte har fÄtt det e-postmeddelandet ska du kontrollera i din skrÀppost och verifiera den e-postadress som du skrev in pÄ sidan för orderbekrÀftelse sÄ att vi kan kontakta dig.
Steg 5: FörsÀndelserna skickas frÄn vÄrt lager inom 1-3 arbetsdagar (exklusive förbestÀllningar och bestÀllningar som köpts i efterhand). Du kommer att fÄ en bekrÀftelse och ett giltigt spÄrningsnummer som visar registrering efter 48 timmar dÄ paketet har skickats. Om din bestÀllning Àr försenad kan du nÄ vÄr kundtjÀnst genom att klicka hÀr.
Visst kan du det! Det kan du göra genom att Àndra kvantiteten pÄ produkten du vill bestÀlla. Om du vill köpa olika varor kan du enkelt gÄ tillbaka frÄn kundvagnen efter du har valt en vara, för att lÀgga till ytterligare en vara i din kundvagn
Fyndladans bestÀllningsprocess Àr automatiserad för att distribuera produkterna snabbt och korrekt. Vi ber om ursÀkt, men nÀr bestÀllningen vÀl har lagts kan den INTE avbrytas. Vi fÄr mÄnga bestÀllningar och kan inte gÄ igenom dem individuellt, eftersom det skulle orsaka förseningar för andra bestÀllningar. VÀnligen gÄ igenom dina artiklar noggrant innan du slutför dina bestÀllningar.
Fyndladan Àr kompatibel med de flesta mobila enheter och webblÀsare. Vi föreslÄr att du startar om webblÀsaren och rensar cacheminnet. Om du fortfarande har problem kan du skicka en skÀrmdump av felet till oss genom att klicka hÀr sÄ hjÀlper vi dig.
Oroa dig inte! Detta Àr helt normalt. Det betyder bara att olika artiklar i din bestÀllning kan ha skickats frÄn olika lagerlokaler eller att de har en försening pÄ grund av förbestÀllningar, reavaror eller produkter som Àr i efterhand bestÀllda.
Vi har ett mycket sÀkert och smart betalningssystem. Om vÄrt system upptÀcker att din bestÀllning utgör en potentiell risk för bedrÀgeri kommer vi att hÄlla din bestÀllning i vÀntelÀge och kontakta dig för att verifiera detaljerna i din bestÀllning för att skydda vÄrt företag och bankkortsinnehavaren. Om du till exempel gör en bestÀllning med ett bankkort som Àr utfÀrdat i ett annat land Àn det du gör bestÀllningen frÄn, kommer vÄrt system att upptÀcka skillnaden mellan lÀnderna och din bestÀllning kommer att markeras som en potentiell risk för bedrÀgeri.
För att verifiera dessa uppgifter svarar du helt enkelt pÄ e-postmeddelandet som skickades till dig frÄn en supportrepresentant pÄ Fyndladan.
Av logistiska skÀl skickas varor i samma köp ibland i separata paket för att sÀkerstÀlla kvaliteten pÄ förpackningen, Àven om du har angett kombinerad frakt. VÀnligen ha detta i Ätanke nÀr du tar emot leveransen.
BETALNING
Vi accepterar alla större betalkort, inklusive Visa, Mastercard, Visa Debit, American Express. Vi accepterar Àven Klarna dÀr du kan vÀlja mellan att betala direkt, dela upp eller betala senare. För nÀrvarande har vi slutat acceptera Apple Payments men vi tror att denna tjÀnst kommer att finnas tillgÀnglig i framtiden.
Ditt kreditkort kommer att debiteras nÀr din bestÀllning genomförts.
Observera att nÀr betalkortet vÀl har godkÀnts kan pengarna reserveras i upp till 30 dagar, beroende pÄ din bank. Kontrollera din banks policy. Om du betalar med ett betalkort, kontrollera med din bank om det finns begrÀnsningar för dagliga uttagsbelopp pÄ ditt kort. Fyndladan förbehÄller sig rÀtten att begÀra ytterligare identifiering. Vid behov kommer vi att kontakta dig via e-post.
Vi har flera sÀkerhetsprocesser pÄ plats. Till exempel sparar vi aldrig din kreditkortsinformation hos Fyndladan . Den förblir kortinnehavarens privata egendom vid alla tillfÀllen före, under och efter produktköpet. Dessutom behandlas alla transaktioner genom sÀkra betalningsformer som anvÀnds av miljontals mÀnniskor dagligen och som Àr kraftigt krypterade av tredjepartsbetalningsprocessorer.
Dessutom hanterar vi alla kortbetalningar via en helt sÀker och vÀlrenommerad tredjepartsbetalningsprocessor, och din kassaupplevelse skyddas av 128 Bit SSL-kryptering enligt industristandard för att skydda dina privata uppgifter.
VÄra betrodda samarbetspartners för onlinebetalningar övervakar kontinuerligt transaktioner för att upptÀcka misstÀnkt aktivitet och flaggar potentiellt bedrÀgliga transaktioner för manuell verifiering av vÄrt team. NÀr vÄrt team inte kan utesluta bedrÀgeri kategoriskt hÄlls transaktionen i vÀntelÀge och kunden ombeds att tillhandahÄlla identitetshandlingar. ID-handlingarna hjÀlper oss att sÀkerstÀlla att inköpen verkligen gjordes av en Àkta kortinnehavare.
Du fÄr omedelbart ett felmeddelande om det uppstÄr problem med behandlingen av din kortbetalning. Du fÄr möjlighet att ange ett nytt kortnummer om detta hÀnder. Se till att alla dina personuppgifter stÀmmer överens med exakt den information (namn, adress osv.) som Àr kopplad till ditt betalkort. Om nÄgon information inte stÀmmer överens kommer transaktionen inte att genomföras, eftersom vi har en mycket sÀker betalningsprocess. Om du Àr osÀker kan du ringa ditt din bank för att verifiera den information som de har registrerat.
BekrÀfta om du har fÄtt en e-postbekrÀftelse via den e-postadress du angav. Om du ser flera pÄgÄende debiteringar pÄ ditt kontoutdrag ska du notera att de kommer att försvinna frÄn ditt konto inom nÄgra arbetsdagar beroende pÄ ditt bank. Kontakta din bank om du har ytterligare frÄgor om de pÄgÄende avgifterna. Se till att den faktureringsadress du anger stÀmmer överens med den exakta faktureringsadress som Àr kopplad till ditt kort och klicka bara pÄ knappen "betala nu" en gÄng för att undvika flera eventuella debiteringar.
Produkter kan bytas eller returneras inom 60 dagar efter mottagandet om de Àr i nytt, oanvÀnt skick och i originalförpackningen.
För att pÄbörja en retur eller ett byte gÄr du kan du kontakta supporten pÄ info@Fyndladan .se eller genom kontakt formulÀret.
Ă
terbetalningar för varor som köpts pÄ Fyndladan .se kommer att Äterbetalas i den ursprungliga betalningsformen för det belopp som betalats för varan.
Varor som köpts hos en auktoriserad Fyndladan-ÄterförsÀljare ska returneras direkt till butiken dÀr de köptes.
Om du inte har fÄtt nÄgon Äterbetalning Àn, kontrollera först ditt bankkonto och kontakta sedan din bank. Det kan ta tid innan Äterbetalningen Àr officiellt bokförd (Oftast 1-3 bankdagar). Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fÄtt din Äterbetalning, vÀnligen kontakta oss.

Vad Kan Vi Göra För Att HjÀlpa Till?
Om du fortfarande har frÄgor kan vÄrt supportcenter ge dig svaren du söker. Kontakta vÄrt team om du har nÄgra frÄgor eller funderingar.
Kontakta oss